Inzameling bedrijfsafval tijdens de Corona-crisis

De maatregelen vanwege het Corona-virus hebben op vrijwel alle bedrijven effect. Wij kunnen ons voorstellen dat het bij u ook vragen oproept over onze afvalinzameling.

Uitvoer afvalinzameling

Op dit moment kunnen we de inzameling van bedrijfsafval als gepland uitvoeren. Mochten we echter door ziekteverzuim te maken krijgen met een personeelstekort en als gevolg daarvan onze routes moeten aanpassen, dan wordt u daar zo snel mogelijk via de mail over geïnformeerd.

Wat als mijn bedrijf op last van de regering vanwege Corona is gesloten?

De Nederlandse regering heeft veel bedrijven gesloten om verspreiding van het Corona-virus tegen te gaan. Heeft uw bedrijf ook de deuren moeten sluiten, dan kunnen we ons voorstellen dat u voorlopig geen afval heeft. Laat ons dan via de mail weten, dat we de komende weken niet bij u langs hoeven te komen.

Als ik geen afval inlever, moet ik dan toch betalen voor de inzameling?

In heel Nederland hebben bedrijven vragen over de bekostiging van de facturen tijdens deze moeilijke periode. We beseffen dat deze onduidelijkheid ook voor u onzekerheid oplevert. Maar zoals de regering heeft aangegeven zal er coulant met facturen worden omgegaan. We hebben nog niet precies in beeld hoe wij dit gaan vormgeven, maar willen u wel geruststellen dat ook wij die lijn volgen.

Vragen? Graag via mail!

We hopen dat we met dit bericht een aantal vragen hebben beantwoord. Mocht u nog andere vragen hebben of u wilt een wijziging doorgeven, dan vragen we u met klem dit via de mail (opdracht@rdmaasland.nl) te doen. Onze telefoonlijn is dezer dagen overbezet, terwijl we uw mail tijdens een rustig moment uitgebreid kunnen beantwoorden.